Wednesday 4 June 2014

Detik Perkenalan Dengan Shaklee

Assalamualaikum...

Ni nak cerita macam mana saya boleh kenal dengan Shaklee..Masa tu tahun 2012.. pertengahan tahun..

Baby Luqman masa tu belum umur 6 bulan.. Niat waktu mengandungkan Luqman dulu, saya nak bagi dia susu badan sepenuhnya. Paling penting 6 bulan pertama taknak campur dengan susu formula ke air ke cerelac ke. Nanti saya cerita kenapa penting, hanya susu ibu untuk bayi dalam 6 bulan pertama mereka.

Ibu-ibu mesti tahu kan, breastfeeding ni banyak cabaran dan dugaannya. Perjalanan breastfeeding saya pun ada dugaannya.

Dah masuk kerja balik, mestilah kena pandai uruskankan masa untuk pergi pumping. Awal-awal tu memang saya pump 3 kali waktu kerja. Lepas-lepas tu dek kerana ada banyak yang perlu diselesaikan saya pump 2 kali je waktu kerja. So, apa lagi, demand kurang, supply pun kurang. Susu pun merudum. Saya dah mula risau. Baby belum umur 6 bulan lagi ni. Haa.. Macam mana ni.. Kalau nak tahu, risau pun boleh buat susu merudum jugak tau.

Google sana, google sini, saya dapat tahu pasal Shaklee. Masa tu Shaklee ada trial pack untuk set menyusu. Sekarang dah takde lagi ye. Shaklee dah tak benarkan distributor jual trial pack lagi. Saya pun beli trial pack untuk cuba selama sebulan.

Dalam sebulan tu memang ada banyak perubahahn. Susu badan jadi pekat. Badan rasa bertenaga. Kulit makin cantik. Banyak lagi lah yang saya rasa. Yang paling penting, saya berjaya teruskan misi penyusuan saya.. 6 bulan... 1 tahun.. 1 tahun 6 bulan.. 2 tahun.. hinggalah sekarang.

Walaupun dah takde trial pack, Shaklee ada SET MENYUSU BAJET tau. Nak tahu apa yang ada dalam SET MENYUSU BAJET , boleh la PM/Whatsapp 019-367 3245.

Kepada Yang Berminat Nak Cuba!!!
CONSULTATION PERCUMA DAN TERBAIK
Your Shaklee Independant Distributor: ID 1134656